Promocja

Zasady Dokonywania Zwrotów Towarów i Reklamacji

Administrator witryny simmering.pl: TG Ersatzteile Polska Sp. z o.o. dba o wysoką jakość obsługi i oferowanych produktów. W przypadku, gdy zakupiony towar nie spełnia oczekiwań lub ma wady, klient ma prawo do zwrotu oraz zgłoszenia reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce.

1. Prawo do odstąpienia od umowy (zwrot towaru)

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia towaru w posiadanie.

  • Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, konsument musi poinformować TG Ersatzteile Polska Sp. z o.o. o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie (np. listownie, faksem lub e-mailem).
  • Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który jest dostępny na stronie simmering.pl, jednak nie jest to obowiązkowe.
  • W przypadku odstąpienia od umowy, zwracany towar powinien być w stanie nienaruszonym, kompletnym i nieużywanym, chyba że użytkowanie towaru było konieczne do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
  • Zwrotu należy dokonać na adres wskazany przez TG Ersatzteile Polska Sp. z o.o. w terminie do 14 dni od momentu poinformowania o odstąpieniu od umowy.
  • Koszty zwrotu towaru ponosi konsument, chyba że sprzedawca zgodził się pokryć te koszty.

2. Reklamacje towarów (rękojmia)

Jeśli zakupiony towar okaże się wadliwy, klient ma prawo złożyć reklamację na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego o rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy (art. 556–576 Kodeksu cywilnego).

  • Reklamację można złożyć, kontaktując się z TG Ersatzteile Polska Sp. z o.o. za pośrednictwem e-maila, formularza kontaktowego lub pisemnie na adres firmy.
  • W treści reklamacji prosimy o podanie danych kontaktowych, numeru zamówienia, opisu wady oraz żądania dotyczącego sposobu rozpatrzenia reklamacji (np. naprawa, wymiana, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy).
  • TG Ersatzteile Polska Sp. z o.o. zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. O decyzji klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną lub pisemną.
  • W przypadku uznania reklamacji, koszty związane z odesłaniem wadliwego towaru oraz przesyłką naprawionego lub wymienionego produktu ponosi sprzedawca.

3. Kontakt

W przypadku pytań lub zgłoszeń dotyczących zwrotów i reklamacji, prosimy o kontakt:

TG Ersatzteile Polska Sp. z o.o.
ul. Smoluchowskiego 1, 20-474 Lublin

info@grn.com.pl

tel: +48 81 710 15 00

Niniejsze zasady obowiązują od dnia 8.10.2024r i są zgodne z przepisami obowiązującego prawa w Polsce.

4. Postanowienia końcowe

Niniejsze zasady nie ograniczają ani nie wyłączają żadnych praw konsumenta wynikających z przepisów prawa obowiązujących na terenie Polski, w tym przepisów ustawy o prawach konsumenta oraz kodeksu cywilnego.

Zasady Dokonywania Zwrotów Towarów i Reklamacji dla Klientów B2B

Administrator witryny simmering.pl: TG Ersatzteile Polska Sp. z o.o. informuje, że zasady dokonywania zwrotów towarów oraz składania reklamacji dla klientów B2B są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce oraz z indywidualnie zawartymi umowami handlowymi.

1. Zwroty towarów (odstąpienie od umowy)

W przypadku zakupów dokonanych przez przedsiębiorców, zwroty towarów mogą być realizowane na podstawie odrębnych ustaleń między stronami. Z uwagi na charakter transakcji B2B, prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, wynikające z Ustawy o prawach konsumenta, nie znajduje zastosowania.

  • Zwrot towaru możliwy jest wyłącznie po uzyskaniu zgody TG Ersatzteile Polska Sp. z o.o. i powinien być zgodny z warunkami ustalonymi w umowie lub ofercie.
  • W przypadku zgody na zwrot, towar powinien być zwrócony w stanie nienaruszonym i kompletnym, a koszty przesyłki zwrotnej pokrywa nabywca.
  • Zwrotowi podlegają wyłącznie towary nieużywane, zgodnie z warunkami określonymi w umowie.

2. Reklamacje towarów

Klienci B2B mają prawo do składania reklamacji z tytułu wad fizycznych lub prawnych towarów zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego dotyczącymi rękojmi za wady.

  • Reklamację można złożyć drogą mailową lub pisemnie na adres TG Ersatzteile Polska Sp. z o.o.. W reklamacji należy podać dane firmy, numer zamówienia, szczegóły dotyczące wady oraz preferowany sposób rozpatrzenia reklamacji (np. naprawa, wymiana, obniżenie ceny).
  • TG Ersatzteile Polska Sp. z o.o. zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w ciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia. Informacja o rozpatrzeniu reklamacji zostanie przekazana klientowi w formie pisemnej lub elektronicznej.
  • W przypadku uznania reklamacji, sprzedawca pokrywa koszty związane z odesłaniem wadliwego towaru oraz przesyłką naprawionego lub wymienionego produktu.

3. Postanowienia dodatkowe

  • Wszelkie zwroty i reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z umowami handlowymi zawartymi pomiędzy TG Ersatzteile Polska Sp. z o.o. a kontrahentem.
  • W przypadku towarów specjalistycznych, które zostały wyprodukowane lub zamówione na indywidualne zamówienie, zwrot lub wymiana mogą być niemożliwe, chyba że inaczej ustalono w umowie.

4. Kontakt

W przypadku pytań lub zgłoszeń dotyczących zwrotów i reklamacji prosimy o kontakt:

TG Ersatzteile Polska Sp. z o.o.
ul. Smoluchowskiego 1, 20-474 Lublin

info@grn.com.pl

+48 81 710 15 00

Niniejsze zasady obowiązują od dnia 8.10.2024 i dotyczą transakcji B2B.